فیستر در کتاب نظریه و تحلیل درام می­گوید: معیار اصلی برای طبقه­ بندی شخصیت­ پردازی از این پرسش نشئت می­گیرد که آیا اطلاعات مـورد استفاده برای ترسیم شخصیت، به وسیله یکـــی از نقـش­واره­ ها انتقال می­یابد (نقشواره ­ای است) یا آن­که تنها می­تواند با جایگاه نویسنده ضمنی به عنوان سوژه بیانگر آن مرتبط باشد (نویسندگانه است). هر یک از این دو مورد که صدق کند، باید در ادامه مشخص کنیم که ارسال این اطلاعات به شکل ضمنی صورت گرفته است و یا به شکل صریح. به این ترتیب ما به 4 رده از تکنیک­های شخصیت­ پردازی می­رسیم:

صریح – نقشواره­­ای، ضمنی – نقشواره ­ای، صریح - نویسندگانه، ضمنی – نویسندگانه.

ادامه مطلب

قلم را، دفترم را دوست دارم

فهرست ۱۰۰ رمان برتر به زبان انگلیسی در گاردین

تکنیک های شخصیت پردازی از منظر فیستر

ضمنی ,– ,پردازی ,صریح ,شخصیت­ ,شکل ,از این ,ضمنی – ,به شکل ,شخصیت­ پردازی ,پردازی از

مشخصات

تبلیغات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای بیت کوین Bitcoin Dream پرسش و پاسخ وردپرس سایت کیم کالا فروشگاه اینترنتی Lotus Water Psychology سایه وارونه داده پردازی نرم افکار اپیکیشن نت مانی net money مرکز تخصصی گچبری و قالبسازی آذین بیوگرافی ابوالفضل بابادی شوراب گروه هنری اولین اکشن سازان جوان اقیانوس طلایی .:: تنفّس صــــبح ::. شین نویسه خبر شهدای مدافع حرم پایکد نقاشی کشیدن درمان مو کبدچرب Sh.S نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت (فروردین 1400) رسانه ارزهای دیجیتال و صرافی Coinex مرکز ماساژ در تهران