فیستر در کتاب نظریه و تحلیل درام می­گوید: معیار اصلی برای طبقه­ بندی شخصیت­ پردازی از این پرسش نشئت می­گیرد که آیا اطلاعات مـورد استفاده برای ترسیم شخصیت، به وسیله یکـــی از نقـش­واره­ ها انتقال می­یابد (نقشواره ­ای است) یا آن­که تنها می­تواند با جایگاه نویسنده ضمنی به عنوان سوژه بیانگر آن مرتبط باشد (نویسندگانه است). هر یک از این دو مورد که صدق کند، باید در ادامه مشخص کنیم که ارسال این اطلاعات به شکل ضمنی صورت گرفته است و یا به شکل صریح. به این ترتیب ما به 4 رده از تکنیک­های شخصیت­ پردازی می­رسیم:

صریح – نقشواره­­ای، ضمنی – نقشواره ­ای، صریح - نویسندگانه، ضمنی – نویسندگانه.

ادامه مطلب

قلم را، دفترم را دوست دارم

فهرست ۱۰۰ رمان برتر به زبان انگلیسی در گاردین

تکنیک های شخصیت پردازی از منظر فیستر

ضمنی ,– ,پردازی ,صریح ,شخصیت­ ,شکل ,از این ,ضمنی – ,به شکل ,شخصیت­ پردازی ,پردازی از

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پَـــــــــــــرواز انجمن ادبی مردگان شیک و با کیفیت crying room دانلود تمامی برنامه های اموزش سیم کشی Yellowish دکوراسیون ایرانی پدرام فیضی مس و خاتم (صنایع دستی خاتم کاری روی مس) هفته نامه بهار